Actualitat
29 abril 2024

Cristóbal Colón rebrà la distinció doctor Honoris Causa de la Universitat de Girona

Fotografia: Setmanari  La Comarca

La Universitat de Girona (UdG) ha anunciat avui la concessió de la distinció doctor Honoris Causa a Cristóbal Colón, fundador del nostre projecte i president honorífic. L’Institut de Tecnologia Alimentària (INTEA), que integra tres grups de recerca agroalimentaris de la UdG, va ser la institució que va presentar la proposta per atorgar el màxim reconeixement acadèmic de la UdG a en Cristóbal. Es farà entrega de la distinció en un acte que organitzarà pròximament la UdG.

El títol destaca la seva contribució en l’àmbit social i la seva ferma predisposició a demostrar que el treball és una eina essencial per a la inclusió social. La distinció Honoris Causa es concedeix a personalitats rellevants de l’àmbit acadèmic, científic, cultural i social que hagin mantingut un lligam amb la UdG i que hagin excel·lit en la seva tasca per tal d’integrar-les al seu Claustre.

Cristóbal Colón, impactat per les terribles condicions de vida en què vivien les persones ingressades en els centres de salut mental durant els anys 70 i convençut que el treball dignifica vides, les transforma i els dona sentit, va impulsar i fundar el nostre projecte l’any 1982. Aquest 2024 ha deixat la direcció general del projecte i n’és ara el president honorífic. S’ha convertit en un referent de l’emprenedoria social, impulsant un model que prova que  des d’un projecte social sense ànim de lucre es pot generar valor a la societat utilitzant com a mitjà una estructura empresarial que millora la vida de persones en risc d’exclusió. Un model d’èxit que s’estudia des d’escoles de negoci i universitats de gran renom d’arreu del món.

Un veritable honor per la família de La Fageda veure que se li ha concedit aquest reconeixement de prestigi que, un cop més, subratlla la seva dedicació al servei de les persones. És un plaer veure com en Cristóbal rep reconeixements, distincions i premis per la seva tasca professional. Aquesta distinció de la UdG s’afegeix a una altra que se li ha concedit aquest 2024: la Medalla de la Ciutat d’Olot, entregada per l’Ajuntament d’Olot el passat mes de març.

Molt satisfets, transmetem el nostre agraïment a la UdG per aquesta distinció.

Forma part de la comunitat
Subscriu-te
Col·labora amb els projectes de La Fageda
COL·LABORA
Segueix-nos a les xarxes socials